YURTİÇİ TAŞIYICI SORUMLULUK

Yurtiçi Taşıyıcının Mali Mesuliyeti Sigortaları

Yurtiçi Taşıyıcının Mali Mesuliyeti Sigortası, Türkiye sınırları dahilinde taşımacılık yapan nakliyeci firmaların, kusurları neticesinde taşıdıkları mala verecekleri zararlardan doğan sorumluluklarını poliçede belirlenmiş bir limite kadar sigorta eder.

Yurt içi sorumluluk sigortası da hiçbir zaman emtia nakliyat sigortası yerine geçmez. Bu poliçelerde sigortalı olarak nakliyecinin ismi yazılır ve hasarda nakliyecinin kusuru varsa poliçe devreye girer.

Yurtiçi Taşıyıcının Mali Mesuliyeti Sigortalarında fiyatlandırma:

Burada fiyatlandırma yapılabilmesi için ihtiyaç duyulan veriler şunlardır.

-Taşıyıcı firmanın adı, ticari unvanı

-Firmaya ait özmal ve kiralık araçların adedi

-Ağırlıklı olarak taşınan emtianın cinsi

-Haftalık veya aylık tahmini taşıma adedi

-Bir seferde taşınan azami değer

-Ağırlıklı sefer bölgesi

-Daha önce bu tür bir sigortası olup olmadığı

-Firmanın kasko sigortalarının kimde olduğu

-Araçların tipi, tenteli ve frigorifik olarak adetleri

Yurt içi sorumluluk sigortalarında üç tür fiyatlandırma yapmak mümkündür.

Yıllık plaka bazında fiyatlandırma:


Burada sigortalı, poliçenin yapılması aşamasında, kullandığı tüm öz mal ve kiralık araçlarının plakalarını şirketimize bildirmekte, bu araçların her birine yıllık olarak bir prim tahakkuk ettirilmektedir. Böylece, her bir aracın bir yıl içinde yapacağı tüm seferler poliçede yazılı teminat ve şartlar kapsamında sigortalanmaktadır. Bu çalışma şekli, özellikle sefer adedi çok yoğun olan nakliyeciler için avantajlıdır. Sigortalı böylece, sefere çıkan her aracı bildirme zahmetinden kurtularak, unutma ve hataları en aza indirgemektedir. Sigortalının araç listesine yeni katılan, veya listeden çıkan araçlar zeylname ile poliçeye dahil edilmekte, bu araçlara gün esası üzerinden prim tahakkuku veya iadesi yapılmaktadır.

b) Seferden önce bildirim esasına göre fiyatlandırma:

Burada nakliyeci firma, her sefere çıkan aracını sefer başlamadan önce, taşınan malın cinsini, sefer yerini, sigorta bedelini, plaka numarasını, yükleme ve yola çıkış tarihlerini gösteren bir liste halinde şirket merkezine sıra numarası vererek bildirmekle yükümlüdür. Bu seçenek, çalışma şekli itibarı ile hata ve unutmalara açık olduğundan sigortalı açısından sakıncalar doğurabilir. Zira sigortacı, sehven de olsa taşıma başlamadan önce bildirimi yapılmayan hiçbir araç için sorumluluk taşımamaktadır.

c) Yıllık taşınacak toplam emtia bedeli üzerinden blok primli fiyatlandırma:

Taşıyıcının bildireceği ve sigorta dönemi içinde gerçekleştireceği poliçeye konu sevkiyatların toplam tahmini tutarı üzerine ayarlama fiyatının uygulanması sonucu tespit edilen primin önemli bir kısmı minimum ve depo prim olarak ve taksitler halinde tahsil edilir. Böylece, sigortacı ile sigortalının önceden anlaştığı teminat limiti, şart ve süre çerçevesinde olmak kaydıyla yapılan tüm sevkiyatlar herhangi bir ihbar yükümlülüğü olmaksızın teminat altındadır. Poliçe dönemi sonunda, gerçeklesen sevkiyat tutarı üzerine ayarlama fiyatı uygulanarak, minimum ve depo primi asan kısmi peşin olarak tahsil edilir